Szykujcie się na kolejną porcję motoryzacyjnych informacji z dodatkiem kilku przemyśleń, pomysłów i innych zagadnień. Najpierw jednak przedstawię kolejną markę samochodów, która jest mi bliska i chyba już kiedyś o niej mówiłem. Firma pochodzi z Zuffenhausen, więc większość z was wie co to za producent.
Porsche istnieje już od bardzo dawna i od tego czasu produkuje niezwykłe samochody. Najbardziej zasłużonym samochodem tej marki jest Porsche 911, które od lat jest moim marzeniem szczególnie w wersji otwartej, na klasycznych felgach Fuchs i ze spojlerem upodabniającym tył do kaczego kupra.
|
Dat Ass! |
Od lat Porsche 911 prawie się nie zmieniło, oczywiście że silniki, zawieszenia, gadżety i inne technologiczne rozwiązania są sukcesywnie zmieniane, pomimo tego ten samochód jest wierny swoim ideałom od lat. Jedynym mankamentem jest coraz częstsze turbodoładowanie silników, a według mnie większość 911 powinno mieć wolnossące jednostki, w przypadku legendarnego Turbo i Turbo S doładowanie robi sens. Turbo S jest jak Emily Ratajkowski z jej dwoma atutami, a ,,zwykłe" 911 jest jak zwariowana dziewczyna z sąsiedztwa wyglądająca jak nastolatka, obojętne co wybierzesz będziesz się dobrze bawił. Sama firma Porsche grzeszy montując silniki Diesla do Cayenne, Macan'a i Panamery szczególnie, że większość z nich pochodzi z Volkswagena/Audi, a nie chcę już mówić o aferze Dieselgate. Powinni produkować tylko i wyłącznie benzynowe jednostki swojej konstrukcji. Nie muszą martwić się, że Mamuśki najczęściej kupują Cayenne z Dieslem, bo w benzynie też wezmą zupełnie jak Świeżaki tudzież Lidlaki dla swoich pociech. I nie mam pretensji do Porsche o produkowanie limuzyny, SUV'ów czy najnowszego Combi tak jak ortodoksyjni zwolennicy tego producenta, powiem więcej nawet podoba mi się najnowszy 718 Boxster i 718 Cayman. Pod spodem zdjęcia aut Porsche, które chciałbym mieć w swoim garażu.
|
Porsche 550 Spyder |
|
Porsche 356 |
|
Porsche 928 GTS |
|
Porsche 911(964) |
|
Porsche 911(993) |
|
Porsche 911 Turbo S(996) |
|
Porsche 911 Speedster(997) |
|
Porsche Carrera GT |
|
Porsche 911 GT3(991) |
|
Porsche 918 Spyder |
|
Porsche 959 |
Przed wami moje wymarzone Porsche 911(993) po tuningu firmy RAUH-Welt BEGRIFF w skrócie RWB, czyli z pakietem stylistycznym stworzonym przez legendarnego Japończyka, który ma na imię Akira Nakai-San.
O firmie Singer i RWB więcej będzie w następnym poście, tymczasem do listy wymarzonych ,,prosiaków" dołączył ekologiczny bekon bez glutenu połączony z kreską kokainy bez konserwantów. Podczas oficjalnej premiery Panamery Sport Turismo zastanawiałem się dlaczego w ofercie na oficjalnej stronie nie ma najmocniejszej wersji Turbo S E-Hybrid, na szczęście zdecydowano się na taki wariant. Ta wersja dzięki hybrydowemu napędowi łącznie osiąga 680 koni mechanicznych, sprint od 0 do 100 km/h trwa tylko 3,4 sekundy, przyspieszenie ze 100 do 200 km/h zajmuje o sekundę mniej niż w przypadku ,,normalnej" wersji Turbo, prędkość maksymalna wynosi 310 km/h, w trybie czysto elektrycznym przejedziemy 49 kilometrów z prędkością do 140 km/h. Ten pojazd ma dwa serca 4 litrowy silnik V8 biturbo o mocy 550 koni mechanicznych oraz elektryczny 136 konny silnik, wszystko to sparowane z napędem na wszystkie koła, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, co dzięki momentowi obrotowymi wynoszącemu 850 Nm daje tak rewelacyjne osiągi. Panamera Sport Turismo to wersja kombi, a właściwie Shooting Brake, a więc mamy tu słownictwo dla elit. Typowy Janusz i Grażyna jeżdżą Passatem czy Octavią w kombi, a Kate i Roger Panamerą Shooting Brake. Ta wersja w ,,kombi" ma specjalny adaptacyjny spojler dachowy, który do prędkości 170 km/h(do 90 w trybie Sport i Sport+) trzyma się linii dachu, a powyżej tej prędkości podnosi się zapewniając większą stabilność. Sport Turismo Turbo S E-Hybrid kosztuje od 903 630 złotych za to w standardzie ma ceramiczne hamulce, 21 calowe felgi 911 Turbo Design, elektryczny system stabilizacji przechyłów z blokadą tylnego dyferencjału, wspomaganie układu kierowniczego Plus oraz klimatyzację pomocniczą. Wersję Turbo S E-Hybrid wyróżniają neonowo zielone zaciski hamulców, zielony znaczek z tyłu no i jest to pierwsza topowa odmiana silnikowa Porsche będąca hybrydą. Samochód jest naprawdę piękny, podobają mi się obie wersje. Jednak Sport Turismo wygląda bardziej rasowo z tym kształtnym zadkiem, zupełnie jak spłaszczony i wydłużony Macan, przód przypomina mi rzekotkę amazońską, tylne lampy wyżłobione, genialny środek czego chcieć więcej? Wady oprócz ceny to 4 miejsca we wnętrzu i bagażnik większy tylko o 50 litrów w stosunku do limuzyny. To Porsche jest mega furą. Miałbym dylemat, by wybrać między BMW M760Li xDrive, Mercedesem S 65 AMG L, a Panamerą Sport Turismo Turbo S E-Hybrid. A co wy byście wybrali?
Porsche to jedna z najważniejszych firm motoryzacyjnych jakie kiedykolwiek powstały, a bez których branża samochodowa byłaby niekompletna. A Porsche 911 zawsze będzie niezwykłym fenomenem pośród innych jemu podobnych jak Mercedes klasy G, Land Rover Defender, Jeep Wrangler, Caterham 7, Morgan 3 Wheeler, Łada Niva. Mam nadzieję, że post się spodobał i liczę na komentarze. W następnym poście będzie między innymi o zjawisku Restomod i BMW M5. Na koniec chciałbym pokazać wam moje porównanie, że 911 Turbo S jest jak Emily Ratajkowski, a ,,zwykłe" 911
jest jak zwariowana dziewczyna z sąsiedztwa wyglądająca jak nastolatka.
|
Emily Ratajkowski #1 |
|
Emily Ratajkowski #2 |
|
Dziewczyna z sąsiedztwa #1 |
|
Dziewczyna z sąsiedztwa #2 |
P.S. Gdyby koledzy lub koleżanki pytali was co to za dziewczyny z sąsiedztwa to moi koledzy mówią, że to Elsa Jean i Gina Valentina, podobno to wybitnie uzdolnione aktorki grające w filmach przyrodniczych ; ) Mnie nie pytajcie czy to sprawdzone info, bo nie oglądam takich filmów ;)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz