sobota, 29 grudnia 2012

Waga Piórkowa! Mowa o Caterhamie Superlight R500! Małe a cieszy! Caterham lekki i sportowy samochód produkowany przez brytyjską firmę Caterham Cars. Jest to ewolucja  legendy czyli  Lotusa Seven opracowanego przez Colina Chapmana. Auto jest oferowane na rynku od 1957 roku. Ten wóz jest przeznaczony na tor wyścigowy, choć można nim wyjechać na ulicę(nie polecam). Karoseria posiada elementy z włókna węglowego, co zmniejsza masę tego wozu.  Natomiast we wnętrzu zamontowano wyścigowe kubełki, choć lepsza nazwa to carbonowe wydmuszki, nie ma tam żadnego wypełnienia, tylko lity carbon. O dziwo są nawet pasy bezpieczeństwa. Samochód posiada również zdejmowaną kierownicę, żebyś mógł wejść do środka. W wyposażeniu nie ma nawet szyby przedniej, a jedynie spojler łagodzący impet strumienia powietrza kierowcy i pasażerowi. Zaleca się jazdę w kasku chyba, że chcesz mieć połamane zęby, podrapaną twarz i muchy w ustach. Napędza go silnik Duratec 2.0L o mocy 266 KM(silnik z Forda). W połączeniu z wagą wynoszącą 506 kg samochód przyspiesza w 2.88 sekund oraz osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. Jest to zabawka na tor, dająca dużą frajdę, ponieważ ma napęd na tył i 6 stopniową skrzynie biegów. Możesz nim bez obaw śmigać po torze, ale na drogę nie wyjeżdżaj, bo zmokniesz, zziębniesz i dostaniesz zapalenia płuc. Zobacz sobie jeden z odcinków Top Gear gdzie Clarkson, May i Hammond testują R500, KTM'a X-Bow'a i Morgana 3 Wheelera to się dowiesz co to za katorga jazda po drogach w R500. Jeśli chcesz mieć te auto to kup Mercedesa klasy S i przyczepę, dojeżdżać i wracać będziesz wygodnie, a na torze pośmigasz R500. Wygląd tego auta też jest ciekawy. Tylko ta cena za R500 wynosząca 60 000 €...





 P.S. Veyron kosztuje 1 000 000 € i jest gorszy na torze niż R500...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz