wtorek, 15 stycznia 2013

Kult M3! Przedstawię dzisiaj ewolucję M3 pominę e36, bo jej nie lubię. Zacznę od M3 2.5-16v Sport Evolution e30, klasyczne auto. Ta wersja była najszybsza wśród e30 miała 238 koni mechanicznych i 275 Nm momentu obrotowego. Dzięki takiej mocy auto setkę osiąga w 6,2 sekundy i poleci 248 km/h. Niestety Sport Evolution powstało około 600, więc będzie to rarytas, ale na rynku wtórnym dużo ,,zwykłych'' M3 jest dotknięte chorobą wiejskiego tuningu, więc e30 w dobrym stanie to skarb. Czemu? Bo jest piękne i ma duszę...
 P.S. Ta wersja miała czterocylindrowy silnik S14.

Następnym prawdziwym M3 jest BMW M3 e46 osobiście uważam, że stylistyką dorównuje e30. e46 było dostępne w dwóch wersjach coupé i kabriolet. Do tego sześciocylindrowy silnik S54 o pojemności 3,2. Tu najszybsza wersja to M3 CSL o mocy 360 koni mechanicznych. Do setki dotrzecie w 4,8 sekundy i polecicie 250 km/h. Zajebiste autko. Nie ma to jak napęd na tył...


Teraz czas na BMW M3 E90/E92/E93, w którym zamontowano nowy 4-litrowy silnik o V8 typ S65B40. Kolejne ładne M3. W topowej wersji GTS osiąga moc 450 koni mechanicznych i jest rozwiercony do pojemności 4,4. Osiąga setkę w 4,4 sekundy i osiąga 305 km/h(Na zdjęciach pomarańczowe auto). Jest jeszcze stylowa edycja limitowana Frozen Gray Edition ma szary matowy lakier i kilka innych gadżetów. Bardzo udana M3...




Za kilka miesięcy ma wyjść nowe M3, ale sądząc po zwykłej trójce będzie to zmierzch pięknych emtrójek...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz