piątek, 1 lutego 2013

Devil Cars część VI! Wcielenie demona na oponach Fulda! Maybach Excelero! Jeden z piękniejszych Maybachów, ta złowieszcza i demoniczna linia zwiastująca piekielną moc. Sam przód z charakterystycznym grillem, jest jak rozszerzona paszcza żarłacza białego. Ten Maybach przypomina trochę pojazd Batmana. Niby stworzono tylko jeden egzemplarz, ale ja myślę, że było ich więcej. Fulda wykorzystała Excelero do przetestowania nowej generacji opon. Nadwozie   zaprojektowała włoska firma Stola na podstawie modelu 57. Ten potwór  ma około 5,89 metra długości. Waży 2660 kg. Do napędzania tego kolosa służy jednostka 5.9 V12  biturbo o niebagatelnej mocy 700 koni mechanicznych i momencie obrotowym 1020 Nm. To powoduje, że sprint do setki trwa 4,4 sekundy. Zużycie paliwa jest też demoniczne 50 litrów na 100 kilometrów. Co do wcześniej wspomnianych kół Fulda to są to specjalnie zaprojektowane szerokie opony 315/25 ZR 23 Exelero przystosowane do prędkości ponad 350 km/h.. Całkowita masa koła w spoczynku to aż 46 kilogramów! Całość zasponsorowała Fulda. Pomiary końcowe na ultra-szybkim Motodromie w Nardo, przyniosły upragniony sukces czyli prędkość maksymalną 351,45 km/h, największą, jak na limuzynę na seryjnych oponach. Jest to naprawdę ambitny projekt. Ceny nie są mi znane, bo to auto chyba nie było dostępne na jakichkolwiek aukcjach. Jest to naprawdę unikatowe auto, które wzbudza wiele emocji...




1 komentarz:

  1. W zeszłym roku czytałem, że kupił go Jay-Z za ponad 20 mln $. Ale pewności nie mam. Mogło mi się to przyśnić :-)

    OdpowiedzUsuń