poniedziałek, 4 lutego 2013

Kolejny pojedynek tym razem z 3 zawodnikami klasy Premium! BMW 750Li xDrive vs. Mercedes-Benz S 500 4MATIC BlueEFFICIENCY L vs. Audi A8 L 4.2 TDI!

Zacznijmy od BMW 750Li xDrive. Jest to flagowa limuzyna BMW, z silnikiem V8 4,4 o mocy 450 koni mechanicznych. Do setki potrzebuje około 4,8 sekundy i potrafi pędzić z prędkością 250 km/h. Stylistyka, jak ta generacja ,,siódemki'' wchodziła na rynek nie byłem jej fanem, ale kiedy zobaczyłem ją kilka razy spodobała mi się. Nie bójmy się tego powiedzieć 750 jest ładna. Dzięki automatowi i dobremu zawieszeniu jest też komfortowa. Cena? Jest najtańsza z całej trójki, co mnie zdziwiło. W mojej konfiguracji widniała cena 691 021 złotych, a dodałem tam dużo gadżetów m. in pakiet M, głośniki Bang & Olufsen, listwy shadow line, kamerę cofania, kamerę wokół auta i wiele innych. Jest to naprawdę dobry wybór, ale następny kandydat bije na głowę BMW.








Mercedes-Benz S 500 4MATIC! Jeden z najpiękniejszych Merców w historii! Jest to perwersyjnie wygodne auto, wręcz można w nim zamieszkać. Silnik V8 ma moc 435 koni mechanicznych do setki rozpędza się prawie jak BMW gdzieś w okolicach 5 sekund. I też pędzi 250 km/h. Ja wziąłem kilka pakietów w tym pakiet Bang & Olufsen z systemem nagłaśniającym Bang & Olufsen BeoSound AMG,  Zmieniarką płyt i SPLITVIEW, czyli wyświetlanie dwóch obrazów na jednym ekranie na przykład ty jako kierowca widzisz nawigację, a twoja długonoga towarzyszka podróży ogląda film nie pytajcie mnie jak to zrobili, ale jest to genialne.  i kilka innych gadżetów. Lodówka w schowku za tylnym podłokietnikiem, Wi-Fi, elementy wykończenia wnętrza włóknem węglowym. I cena wyniosła 736 157 złotych. Jest to trochę dużo, ale w to auto warto zainwestować ponieważ żadna limuzyna do 1 000 000 złotych nie da wam tyle komfortu. Wnioski? Merc jest idealny... I te fotele masujące, które znają 32 różne masaże...

 






 Teraz czas na alternatywę! Wiadomo, że w Europie cena paliwa nie jest korzystna i stąd ostatnia alternatywa to diesel. Audi A8 L 4.2 TDI. O mocy 350 koni mechanicznych i  legendarnym napędzie Quattro. Moment obrotowy wynosi 800 Nm, niestety przyspieszenie jest gorsze niż u konkurentów, ponieważ setkę zobaczymy po 5,6 sekundy. Dodatków też jest dużo. Znowu mamy słynny już system nagłaśniający Bang & Olufsen, dach szklany, przesuwny, hamulce ceramiczne, i wiele innych opcji. To dało cenę 717 540 mnie to zaskoczyło, nie wiem dlaczego tak drogo. Jeśli chcecie to zgłoście się do MTM'a  i za 13 000 złotych kupcie 2 pakiety.  Dzięki nim zamiast męczyć się z ograniczoną prędkością 250 km/h pojedziecie nawet 282 km/h,  i zanotujecie wzrost mocy do 410 koni mechanicznych i momentu obrotowego do 930 Nm. Audi jest dobrą alternatywą, niestety nowe A8 nie jest tak ładne jak konkurencja...




Podsumowanie. 3 auta z napędem 4x4, full opcjami, i dynamicznymi silnikami. Tylko jedno auto wygra! Pomimo ceny zwycięzcą jest S 500 4MATIC, jest piękne, dynamiczne, wygodne czego chcieć więcej? Na 2 miejscu jest BMW też wygodna limuzyna, ale nie ma tego czegoś. I ostatnie miejsce zajmuje A8, niby z nim wszystko w porządku, ale tyle kasy za limuzynę z silnikiem wysokoprężnym to przesada... Znowu możecie w komentarzach pisać kto jest waszym faworytem...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz